Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Miejska Biblioteka Publiczna w Żorach im. Ottona Sterna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mbpzory.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Regulaminy wraz z załącznikami nie są dostępne cyfrowo. Planowana zmiana do końca 2025 r.
- Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. nie posiadają napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Joanna Płoska - e-mailowo dostepnosc@mbpzory.pl lub telefonicznie 517443226. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Koordynatorem ds. dostępności jest Anna Szopa.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Aleksandra Zawalska-Hawel - Dyrektor,
- Adres: ul. Rybnicka 6-8, 44-240 Żory,
- e-mail: dostepnosc@mbpzory.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Miejska Biblioteka Publiczna w Żorach im. Ottona Sterna udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Miejska Biblioteka Publiczna w Żorach im. Ottona Sterna
Parking
- Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 30 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
-
Możliwe jest zaparkowanie wzdłuż ulicy Rybnickiej w okolicy biblioteki lub z tyłu biblioteki.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Wejście główne znajduje się w przejściu od ulicy Rybnickiej.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
-
Skorzystaj z wejścia bocznego bezpośrednio od ulicy Rybnickiej. Do wejścia prowadzą schody, nie ma możliwości wjechania wózkiem.
Przestrzeń za wejściem
-
Za wejściem głównym znajduje się hol wraz z szatnią i windą. Na parterze budynku znajduje się punkt Informacja-Recepcja
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w Wizualny opis pomieszczeń znajduje się na ścianie w holu, przed wejściem do Informacji-Recepcji i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się Na parterze, za holem.
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
-
Jedną w holu przy wejściu głównym, a drugą po wejściu bocznym do budynku bezpośrednio od ul. Rybnickiej
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Oznaczenia są kontrastowe.
- W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Parter, pierwsze, drugie i trzecie piętro.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyt jest po lewej stronie ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: dostepnosc@mbpzory.pl
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://mbpzory.bip.net.pl/?c=259
-
• brak oznaczeń dotykowych,
• brak pętli indukcyjnych.