Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

WORKSHOP QUILLART - rysowanie w aplikacji Quill w wirtualnej rzeczywistości za pomocą OculusRift

Utworzono dnia 07.10.2019, 14:38

26.10.2019 , 18:00


Projekt BiblioteCon dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Projekt wychodzi naprzeciw zainteresowaniom czytelników, ale zakłada znacznie więcej - to cykl wydarzeń, podczas których wykreujemy „fantastyczną bibliotekę”, koncentrując się na literaturze (LCon), sztuce (ArtCon) i grach (GryCon). Do świata wyobraźni zaprosimy entuzjastów tego gatunku, a także wszystkich rozwijających pasje i zainteresowania. Głównym zadaniem projektu jest przybliżenie fantastyki w możliwie jak najciekawszy sposób. Zaproponujemy wykłady, prelekcje, spotkania z pisarzami „literatury absolutnej” i artystami, specjalistyczne warsztaty, działanie artystyczne, turnieje gier oraz konkurs literacki i inne tematyczne aktywności.

 

 

 

26.10 SOBOTA

9:00-16:30 WARSZTATY PROJEKTOWANIA GIER PLANSZOWYCH (JAKUB CIKAŁA)
Gry niezależnie od tego czy cyfrowe czy analogowe rządzą się tymi samymi prawami. Na warsztatach nauczysz się jak projektować gry planszowe. Poznasz różne typy gier, przetestujesz ciekawe tytuły. Stworzysz swój grywalny prototyp gry planszowej!

Harmonogram:
09:00-10:30 Wprowadzenie teoretyczne: Mechanika, Dynamika, Komponenty gry.
10:30-12:00 Opracowanie wstępnych założeń gry:
12:00-12:45 Lunch + rozmowa
12:45-16:30 Opracowanie grywalnego prototypu gry: prototypowanie, testowanie, korekty, wprowadzanie korekt do projektu, testowanie, korekty

Prowadzący Jakub Cikała jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach wydziału Projektowania Graficznego. Od 2008 pracuje na uczelni ASP w Katowicach jako asystent w pracowni Intermediów i Technik Cyfrowych w katedrze Grafiki Warsztatowej gdzie prowadzi projekty związane z projektowaniem interakcji, gier i grafiki dynamicznej i przestrzennej. Jako artysta tworzy interaktywne obiekty graficzne, grafikę cyfrową statyczną jak i dynamiczną. Jego prace można było oglądać między innymi w GCK w Katowicach, Neues Kunstforum w Kolonii, Galerii Sztuki Współczesnej w Mińsku, Muzeum Akademii Sztuk Pięknych w Tianjin - Chiny oraz wielu innych. Projektant systemów informacji wizualnej. Brał udział w takich projektach jak SIW w nowym budynku Muzeum Śląskiego; Trasa spacerowa - Nikiszowiec; SIW Galeria Katowicka; SIW MODO - domy mody - Warszawa. W Górnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie prowadzi przedmiot Projektowanie Gier i Grafiki Interaktywnej, gdzie poruszane są praktyczne aspekty projektowania i prototypowania gier w kontekście ich mechaniki, dynamiki i ich komponentów. Od 2010 r. jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier, a od 2018 r. współtworzy niezależne studio deweloperskie Sigur Studio projektując mechanikę i tworząc grafikę do gier.

Zgłoszenia: promocja@mbpzory.pl oraz tel. 32 43 43 197 wew. 26. Prosimy o wypełnienie formularza i oświadczenia oraz dosłanie skanów na adres mailowy promocja@mbpzory.pl.


12:00-14:30 COSPLAY DLA POCZĄTKUJĄCYCH I NIE TYLKO - STWÓRZ FANTASTYCZNY REKWIZYT
Warsztaty kreowania własnego bohatera fantastycznego. Teoria połączona z praktyką – opanuj podstawowe techniki pracy z pianką EVA i termoplastykami Thibra (najpopularniejszymi materiałami używanymi w cosplay'u) podczas wykonywania własnego rekwizytu (na warsztatach zaproponowany zostanie element jednak z pełną dowolnością wykonania i ozdobienia)! A do tego kilka cosplayowych sztuczek!

Prowadzący Grzegorz "Corvado" Cieślak – z zamiłowaniem do tworzenia od zawsze. Praktykuje robienie czegoś z niczego. Tworzeniem cosplayu zajmuje się od kilku lat, choć techniki pracy z przeróżnymi materiałami praktykował przy wielu różnych projektach DIY od kiedy pamięta.


17:00 - 17:30 EPILOGCON konkurs literacki


17:30-19:30 WYKŁAD O E-SPORCIE (Daniel Hałat)
Na czym polega e-sport? Czy e-sportowcy są prawdziwymi sportowcami? Jak wyglądają turnieje i mecze e-sportowe? Czy z e-sportu można żyć? Jeśli nurtują Was te pytania przyjdźcie na wykład o e-sporcie, który będzie dotyczyć kulis powstawania wydarzeń e-sportowych.

Prowadzący Daniel Hałat od 10 lat zajmuje się projektowaniem i programowaniem gier wideo. Współtworzył takie gry jak "Dawid Podsiadło Gra", "Symmetry", "Repressed", "Bloody Finger Jump", "BRAIN IT: Amazing Adventure". Obecnie pracuje w growym indie "Sigur Studio" jako Lead Designer.

18:00 - 19:30 WORKSHOP QUILLART
Warsztaty tworzenia światów alternatywnych, rzeczywistości nieznanych i wymyślonych
za pomocą nowoczesnych technologii.     
Uczestnicy stworzą projekty za pomocą aplikacji Quill, w której za pomocą kontrolerów OculusTouch własnoręcznie namalują swoje światy w wirtualnej rzeczywistości w goglach VR OculusRift.