Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Od Czytelnika Do Startupowca - wolne miejsca na warsztaty

Utworzono dnia 16.10.2017

Zostało jeszcze kilka wolnych miejsc na warsztaty "Budowanie Internet of Things", "Animacja Poklatkowa" oraz "Grywalizacja", które zaczną się końcem października i w listopadzie.

Zapraszamy młodzież i dorosłych (16+) do udziału w naszym najnowszym projekcie Od Czytelnika Do Startupowca dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, program Partnerstwo dla książki. Projekt przewiduje szereg warsztatów w obszarze nowych technologii, takich jak modelowanie 3D, animacja poklatkowa, nagrywanie i obróbka filmów, design thinking, grywalizacja. Naszym partnerem w projekcie jest Hackerspace Silesia, Wszystkie warsztaty będą prowadzone przez profesjonalistów.
Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego warto zapisać się już teraz. Pytania i zgłoszenia w tym temacie należy kierować pod numerem telefonu 32 43 44 584 wew. 26 lub mailem marketing@mbpzory.pl.

Na wszystkie warsztaty liczba miejsc jest ograniczona, a o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztaty są bezpłatne.

Opisy warsztatów:

Budowanie Internet of Things (pol. Internet rzeczy) to zestaw technologii, łączących świat fizyczny z wirtualnym poprzez sieć elektronicznych czujników i urządzeń podłączonych do mikrokomputerów. Małe czujniki mogące gromadzić i wymieniać dane na temat lokalizacji, aktywności czy zdrowia zostały już zastosowane w prawie każdej dziedzinie życia: od mostów i ciężarówek po rozruszniki serca i pompy insulinowe.
W czasie sześciogodzinnego cyklu warsztatów (3 spotkania po 2 godziny każde), poznamy podstawy programowania w języku Python, zapoznamy się z mikrokomputerami NodeMCU(ESP8266) oraz szerokim zestawem czujników. Wiedza ta pozwoli nam sterować fizycznymi urządzeniami z poziomu laptopa czy telefonu. Zbudujemy niewielkie stacje pomiarowe, do monitorowania temperatury oraz wilgotności powietrza, a dane z nich będziemy wyświetlać na bieżąco w naszej sieci WiFi.

Czego nauczę się podczas warsztatów?

  • Dlaczego Internet of Things to jeden z najważniejszych trendów w elektronice nadchodzącej dekady.
  • Zalet mikrokomputerów NodeMCU opartych o układ ESP8266.
  • Podstaw programowania w języku Python.
  • Jak łączyć ze sobą układy elektroniczne oraz w jaki sposób je programować.
  • Zbierać dane z różnych czujników oraz wyświetlać je na stronie internetowej.

Prowadzenie: Błażej Faliszek, programista, aktywny działacz Hackerspace Silesia. Programuje w języku Python, prowadzi bloga o Raspberry Pi (http://malinowepi.pl) i organizuje spotkania użytkowników Raspberry Pi w województwie śląskim. Prowadził m.in. warsztaty z elektroniki dla dziewczyn ze śląskiego Women in Technology oraz warsztaty z Raspberry Pi dla dzieci z American Corner w Katowicach. Często realizuje dodatkowe projekty związane z programowaniem i elektroniką, które wymagają przyswojenia nowej wiedzy. Bliskie są mu ideały związane z dzieleniem się wiedzą i nauką programowania oraz propagowania wszelkiej wiedzy związanej z elektroniką oraz szeroko rozumianym IT.
Termin: pierwsze zajęcia 27.10.2017 o godzinie 17:00, czas trwania: ok. 2h (zajęcia będą cykliczne, kolejny termin zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć)

Grywalizacja (projektowanie gier). Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaka jest Twoja ulubiona gra i dlaczego nie możesz się od niej oderwać? Nieistotne, czy jest to gra komputerowa, planszowa czy inna. Dobrze zaprojektowane gry mają w sobie coś, co sprawia, że chętnie do nich wracamy i spędzamy z nimi długie godziny, wykonując czasem absurdalne i oderwane od życia czynności. Na warsztatach nauczysz się jak zaprojektować grę, która być może będzie kluczem do Twojego przyszłego sukcesu.
Prowadzenie: Jakub Cikała, doktorant na ASP w Katowicach. W obszarach artystycznych zajmuje się szeroko pojętą grafiką intermedialną. Jego prace wielokrotnie były pokazywane w Polsce i za granicą. Obszary projektowania graficznego realizuje poprzez prace nad systemami informacji wizualnej. Od 2010 jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier a od 2014 roku pracuje w niezależnym studiu Sleepless Clinic projektując mechanikę i tworząc grafikę do gier.
Termin: zajęcia jednorazowe dla dwóch różnych grup: Grupa I: 4.11. godz. 9:00, Grupa II: 18.11. godz. 9:00, czas trwania: ok. 5h

Warsztaty animacji poklatkowej animacja poklatkowa to animacja tworzona za pomocą zdjęć, które zestawione razem, składają się na film. Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty zmienia położenie względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów.

Prowadzenie: Jakub Cikała, doktorant na ASP w Katowicach. W obszarach artystycznych zajmuje się szeroko pojętą grafiką intermedialną.  Jego prace wielokrotnie były pokazywane w Polsce i za granicą. Obszary projektowania graficznego realizuje poprzez prace nad systemami informacji wizualnej.  Od 2010 jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier a od 2014 roku pracuje w niezależnym studiu Sleepless Clinic projektując mechanikę i tworząc grafikę do gier.
Termin: pierwsze zajęcia 7.11. o godzinie 17:00, czas trwania: ok. 3h (zajęcia będą cykliczne, kolejny termin zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć)

W listopadzie zaplanowano także lokalny TechCrunch – konferencję z prezentacjami dotyczącymi innowacyjnych biznesów opartych na technologii z udziałem uczestników warsztatów, przedsiębiorców i przedstawicieli uczelni wyższych. O dokładnym terminie powiadomimy w osobnej informacji.

Zapraszamy do udziału - wyposażymy Was w umiejętności bardzo poszukiwane na rynku pracy!