Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Od Czytelnika Do Startupowca!

Utworzono dnia 29.06.2017

Zapraszamy młodzież i dorosłych (16+) do udziału w naszym najnowszym projekcie Od Czytelnika Do Startupowca dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, program Partnerstwo dla książki. Projekt przewiduje szereg warsztatów w obszarze nowych technologii, takich jak modelowanie 3D, animacja poklatkowa, nagrywanie i obróbka filmów, design thinking, grywalizacja. Naszym partnerem w projekcie jest Hackerspace Silesia, Wszystkie warsztaty będą prowadzone przez profesjonalistów.
Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego warto zapisać się już teraz. Pytania i zgłoszenia w tym temacie należy kierować pod numerem telefonu 32 43 44 584 wew. 26 lub mailem marketing@mbpzory.pl.

Na wszystkie warsztaty liczba miejsc jest ograniczona, a o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztaty są bezpłatne.

Opisy warsztatów:

Grywalizacja (projektowanie gier). Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaka jest Twoja ulubiona gra i dlaczego nie możesz się od niej oderwać? Nieistotne, czy jest to gra komputerowa, planszowa czy inna. Dobrze zaprojektowane gry mają w sobie coś, co sprawia, że chętnie do nich wracamy i spędzamy z nimi długie godziny, wykonując czasem absurdalne i oderwane od życia czynności. Na warsztatach nauczysz się jak zaprojektować grę, która być może będzie kluczem do Twojego przyszłego sukcesu.
Prowadzenie: Jakub Cikała, doktorant na ASP w Katowicach. W obszarach artystycznych zajmuje się szeroko pojętą grafiką intermedialną. Jego prace wielokrotnie były pokazywane w Polsce i za granicą. Obszary projektowania graficznego realizuje poprzez prace nad systemami informacji wizualnej. Od 2010 jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier a od 2014 roku pracuje w niezależnym studiu Sleepless Clinic projektując mechanikę i tworząc grafikę do gier.
Termin: zajęcia jednorazowe dla dwóch różnych grup: Grupa I: 4.11. godz. 9:00, Grupa II: 18.11. godz. 9:00, czas trwania: ok. 5h

Design Thinking czyli o tym, co zrobić zanim zacznie się robić. Warsztaty będą poświęcone metodyce design thinking - czyli narzędziu do myślenia projektowego. Choć każdy z nas wie na pewno jak myśli się projektowo, warto się w tym myśleniu ćwiczyć, rozwijając przy tym swoją kreatywność. Na pewno nikt nie wyjdzie z niego znudzony - oprócz szczypty teorii, będzie mnóstwo ćwiczeń i konkretnych przykładów, jak z design thinking, a przynajmniej jego elementów, korzystać na co dzień.
Prowadzenie: Hackerspace Silesia społeczność kreatywnych ludzi z różnych obszarów zainteresowań, związanych z technologiami - należą do niego zarówno programiści, majsterkowicze, realizatorzy projektów, jak i entuzjaści zmieniania świata za pomocą nowych technologii. Na swoim koncie mają organizację hakatonów, warsztatów edukacyjnych, czy uczestnictwo w imprezach promujących IT. 
Termin: zajęcia jednorazowe 24.08. godzina: 16:00, czas trwania: ok. 3h

Warsztaty filmowezajęcia filmowania od podstaw przy użyciu zarówno amatorskich jak i profesjonalnych kamer oraz sztuka obróbki i montażu krótkich form filmowych.
Prowadzenie: Patryk Gerc, właściciel studia filmowego Movie Master. Od najmłodszych lat jego pasją było filmowanie otaczającego świata, co później przerodziło się w sposób na życie. Autor m.in. krótkiego filmu „Zabijam po cichu” w ramach kampanii społecznościowej „Nie dla czadu”, który uczula społeczeństwo na pewne niebezpieczeństwa czyhające na nas w naszym własnym domu.
Termin: pierwsze zajęcia 9.08.2017 o godzinie 16:00, czas trwania: ok. 2h (zajęcia będą cykliczne, kolejny termin zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć)

Warsztaty animacji poklatkowej animacja poklatkowa to animacja tworzona za pomocą zdjęć, które zestawione razem, składają się na film. Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty zmienia położenie względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów.
Prowadzenie: Jakub Cikała, doktorant na ASP w Katowicach. W obszarach artystycznych zajmuje się szeroko pojętą grafiką intermedialną.  Jego prace wielokrotnie były pokazywane w Polsce i za granicą. Obszary projektowania graficznego realizuje poprzez prace nad systemami informacji wizualnej.  Od 2010 jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier a od 2014 roku pracuje w niezależnym studiu Sleepless Clinic projektując mechanikę i tworząc grafikę do gier.
Termin: pierwsze zajęcia 7.11. o godzinie 17:00, czas trwania: ok. 3h (zajęcia będą cykliczne, kolejny termin zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć)

Warsztaty modelowania i druku 3D
W ramach warsztatów uczestnicy zapoznają się z podstawowymi narzędziami i funkcjami programu Blender. Warsztaty rozpoczną się od nauki rysowania i modyfikowania prostych brył trójwymiarowych. W następnym etapie kursanci poznają możliwości wizualizacji wyników swojej pracy w postaci utworzonej animacji w tym celu nauczą się tworzyć proste materiały. Na kolejnych zajęciach zaprezentowane będą przydatne narzędzia usprawniające edycję obiektów 3D oraz dodatki rozszerzające możliwości programu. Przedstawione zostaną również bezpłatne źródła obiektów oraz materiałów (tekstur). Jednym z końcowych etapów warsztatów będzie zapoznanie się z narzędziami usprawniającymi przygotowanie projektu do druku 3D oraz dodatki ułatwiające tworzenie obiektów architektonicznych. Ostatnim etapem warsztatów będzie zaprojektowanie biblioteki swoich marzeń i przygotowanie jej do druku. Najciekawsze projekty zostaną wydrukowane.
Prowadzenie: dr Jan Juszczyk pracownik Politechniki Śląskiej w Katedrze Informatyki i Aparatury Medycznej.
Termin: pierwsze zajęcia 4.09.2017 o godzinie 17:00 (zajęcia będą cykliczne, kolejny termin zostanie ustalony podczas pierwszych zajęć)

W listopadzie zaplanowano także lokalny TechCrunch – konferencję z prezentacjami dotyczącymi innowacyjnych biznesów opartych na technologii z udziałem uczestników warsztatów, przedsiębiorców i przedstawicieli uczelni wyższych. O dokładnym terminie powiadomimy w osobnej informacji.

Zapraszamy do udziału - wyposażymy Was w umiejętności bardzo poszukiwane na rynku pracy!